Contact form

Vanliga frågor

1. Vad är nordicvisitor.se?
2. Är nordicvisitor.se en säker webbplats?
3. Var är Nordic Visitor lokaliserade?
4. Vem sköter semesterarrangemangen på denna webbbsida?
5. Hur betalar jag för mina bokningar på nordicvisitor.se?
6. När belastas mitt kreditkort; när jag bokar direkt genom nordicvisitor.com?
7. Vad händer om jag behöver avboka min resa?
8. Hur långt i förväg bör jag boka?
9. Hur fungerar bokningsprocessen?
10. När får jag mina biljetter/ vouchers?
11. Hur kontaktar jag Nordic Visitor?
12. Vilka öppettider har Nordic Visitor?
13. Har ni barnrabatter?

1. Vad är nordicvisitor.se?
nordicvisitor.se är den nätbaserade bokningssajten och trading name för Nordic Visitor ehf. Vårt registrerade huvudkontor ligger på Bríetartún 13, 105 Reykjavik, Island. Nordic Visitor är en lokalt driven resebyrå, specialiserad på inkommande turism. Vårt företag har full auktorisation och har beviljats tillstånd av tre regeringar: den norska, isländska och svenska. Vi har en heltäckande försäkring och är medlemmar i olika reseförbund. tillbaka till början

2. Är nordicvisitor.se en säker webbplats?
nordicvisitor.se tillhandahåller all den säkerhet ni behöver. Alla transaktioner på sajten är säkerställda genom GeoTrust SSL kryptering och webbplatsen övervakas av Skyrr, Islands ledande IT företag. All den information som vi mottager från er regleras av vår sekretesspolicy och lämnas inte ut till någon annan. tillbaka till början


3. Var är Nordic Visitor lokaliserade?
Nordic Visitor drives fra: Island og Sverige. Vi har registrerte virksomheter i hvert av landene, og følger alle aktuelle offentlige forskrifter.


ISLAND Huvudkontor

Bríetartún 13
105 Reykjavik
Tel: +354 578 20 80
Kontorschef: Þórlaug Sæmundsdóttir
thorlaug (snabel-a) nordicvisitor.com


Se placering på Google maps

SVERIGE

Högbergsgatan 33
116 20 Stockholm
Tel: +46 8 666 23 30
Fax:+46 8 55 11 01 95
Kontorschef: Cecilia Markov
cecilia (snabel-a) nordicvisitor.com

Se placering på Google maps

































tillbaka till början

4. Vem sköter semesterarrangemangen på denna webbsida?
Allt du ser på denna sida; alla produkter och paketalternativ är skapade av oss. Nordic Visitor organiserar och samordnar samtliga researrangemang i nära samarbete med de främsta lokala operatörerna som även är uppskattade medlemmar i vårt team.
tillbaka till början

5. Hur betalar jag för mina bokningar på nordicvisitor.se?
Vi accepterar betalning via Visa-kort samt MasterCard och även betalning via elektronisk banktransfer. tillbaka till början

6. När belastas mitt kreditkort; när jag bokar direkt genom nordicvisitor.se?
Vi tar en bokningsavgift på 20% vid själva bokningstillfället. Resterande belopp förfaller till betalning en månad innan bekräftat avresedatum. Ni kommer via e-post att få besked när beloppet har dragits på kreditkortet. tillbaka till början

7. Vad händer om jag behöver avboka min resa?
Vi beklagar att vi inte har möjlighet att återbetala hela beloppet vid en avbokning. Avbokningskostnaden är beroende av tidpunkt för avbokning samt typ av bokning. Vänligen se vidare under “Avbokning” på våran bokningsinformationssida.tillbaka till början


8. Hur långt i förväg bör jag boka?
Alla dagsturer bör bokas minst 72 timmar i förväg. För semesterpaket och skräddarsydda resor rekommenderar vi starkt att ni bokar minst ett par veckor i förväg. För större grupper rekommenderar vi bokning med några månaders framförhållning. tillbaka till början

9. Hur fungerar bokningsprocessen?
Efter att ni har gjort er bokning och fyllt i era personliga uppgifter på nordicvisitor.se så kommer en resekonsult att granska bokningen. Bokningen kontrolleras och dubbelkollas och en bekräftelse skickas ut inom 72 timmar. Vid det tillfället kommer en bokningsavgift på 20% att dras från ert kreditkort. Om researrangemanget inkluderar flyg så kommer hela flygkostnaden att behöva dras vid själva bokningstillfället. Om er resekonsult inte kan återbekräfta era val så kommer ni att erbjudas andra alternativ. Accepterar ni inte det alternativa förslaget eller skulle Nordic Visitor inte kunna presentera ett skäligt alternativ, så kommer heller ingen kostnad att tillföras ert kreditkort. När er bokning har bekräftats och bokningsavgiften har dragits från ert kreditkort, så kommer Nordic Visitor att ge er en proformafaktura. Det kan ta upp till 30 dagar att avsluta bokningsprocessen och färdigställa era resedokument. När hela beloppet har betalats in så kommer Nordic Visitor att ställa ut en slutlig faktura/ bekräftelse och skicka resedokumenten via e-post till er. Vid bokning av paketresa får ni även biljetter och program utskrivet och levererat till er vid ankomst. tillbaka till början

10. När får jag mina biljetter/ vouchers?
Dina biljetter/ vouchers skickas via e-post till dig så snart hela beloppet har betalats in och bokningsprocessen är avslutad. Vid bokning av paketresa får ni även biljetter och program utskrivet och levererat till er vid ankomst. tillbaka till början

11. Hur kontaktar jag Nordic Visitor?
Nordic Visitors målsättning är att kunna besvara alla e-mail inom 24 timmar. Vår adress är info@nordicvisitor.se. Du kan även ringa oss i Sverige: + (46) 8 23 70 50
tillbaka till början

12. Vilka öppettider har Nordic Visitor?
Nordic Visitors kontor har öppet från: 09:00 till 17:00, måndag till fredag. Skulle akuta ärenden uppstå så har våra kunder tillgång till ett journummer, 24 timmar om dygnet. tillbaka till början

13. Har ni barnrabatter?
Vi kan erbjuda barnrabatter för de flesta tjänster på denna webbsida. Vänligen kontakta oss för vidare information. tillbaka till början